پایان نامه مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
مقدمه:
صادرات غیرنفتی ازجمله محورهای مورد توجه برای نیل به هدف جهش صادراتی می باشد كه در برنامه های سوم و چهارم توسعه بر آن تأكید شده است.  
سهم صادرات خدمات فنی مهندسی به عنوان یكی از زیربخش های صادرات غیرنفتی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته به نحوی كه ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی در سال ۸۳ به ۹۴۱ میلیون دلار رسیده است. با وجود نوپا بودن صادرات خدمات فنی مهندسی كه بیش از ۱۰ سال از شكل گیری آن در كشورمان نمی گذرد و علی رغم افزایش سهم آن در صادرات غیرنفتی، این صنعت هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی خود و تبدیل شدن به رقیبی جدی در بازارهای جهانی فاصله دارد. در سال های اخیر توجه كشورهای رقیب مانند تركیه، كره جنوبی و هند به صادرات خدمات فنی مهندسی افزایش یافته و این كشورها با در نظر گرفتن تسهیلات مختلف نسبت به افزایش قدرت ریسك پذیری شركت های خود در بازار رقابت بین المللی، گام های مهمی برداشته اند. همچنین كشورهای اروپایی و آمریكایی با بهره گیری از تكنولوژی و حتی روی آوردن به رانت های سیاسی عرصه رقابت را برای شركت های صادركننده خدمات فنی، مهندسی كشورمان تنگ تر كرده اند. از سوی دیگر صادرات مجدد كالاهای ایرانی از دوبی نیز از موانع پیش روی توسعه صادرات غیرنفتی كشورمان محسوب می شود موضوعی كه با وجود افزایش ۱۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی كشورمان به امارات در سال گذشته موجب شده تا كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بهره بیشتری از این توانمندی حاصل نمایند.

فهرست مطالب:
بازاریابی کالاهای غیر نفتی
صادرات خدمات فنی، مهندسی ‎/دستاوردهاوچالش ها
برخورد ایجابی با صادرات مجدد كالاهای ایرانی از دوبی
برنامه سازی برای صادرات غیرنفتی
سرمایه گذاری های ایرانی در خارج
آزادسازی تجارت خارجی
پیدا و پنهان ارقام صادرات غیرنفتی سال ۱۳۸۵
متغیرهای كنترلی ملی عبارتند از
تأملی بر صادرات غیرنفتی
جایگاه صنایع غذائی در صادرات غیرنفتی
جایگاه کشاورزی در صادرات غیرنفتی  
چرا صادرات غیرنفتی، ناموفق است؟
صادرات در چرخه اقتصاد كشور
كسری تراز تجاری
رویكرد ورود به بازارهای جهانی
موانع دستیابی به بازارهای جهانی
سناریوی خصوصی‌سازی
تشویق‌های صادراتی
نتیجه‌گیری
حمایت از صادرات غیرنفتی  رونق تولید ملی
صادرات غير نفتي
مشکلات و موانع صادرات غيرنفتى
مشکلات بين‌المللى
مبانى اجتماعى بازاريابى
تعریف بازاریابی
مدیریت بازاریابی
مفهوم بازاریابی    
تعريف بازاريابى
به حداکثر رساندن رضايت مشترى
به‌ حداکثر رساندن حق انتخاب
به حداکثر رساندن کيفيت زندگى
موانع پیش روی صادرات غیرنفتی
مشكلات صنعت فرش دستباف كشور
فرش ايراني، هويت از دست رفته    
تداوم سير نزولي صادرات فرش
اختلاف در آمار صادرات
بحران مالكيت معنوي فرش ايراني
منبع
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 8421 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 92

حجم فایل:1,239 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته اقتصاد و مدیریت


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش