بررسی کامل ترمز ضد قفل (ABS)

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
بخشی از متن:
امروزه در صنعت اتومبيل سازي حفظ ايمني سرنشينان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اينكه سيستم ترمز مهمترين بخش ايمني خودرو محسوب مي گردد، در چند ساله اخير پيشرفتهاي زيادي در اين زمينه انجام گرفته است. جديدترين اين پيشرفتها پيدايش سيستم ترمز ضد قفل ABS مي باشد. در اين پروژه هدف آن است كه اين نسل از ترمزها مورد بررسي قرار گيرد تا ان شاءالله زمينه اي براي ورود اين تكنولوژي به ايران فراهم شود. اين ترمزها به سبب پيچيدگي مكانيزمشان هنوز مورد توجه طراحان داخلي قرار نگرفته است كه يكي از دلايل آن عدم اطلاعات كافي و عدم آشنائي با اين سيستم مي باشد. اميد است اين پروژه مقدمه اي براي قدمهاي بعدي در راه ساخت و طراحي اين تكنولوژي در ايران باشد. (ان شاءالله)
در اين پروژه ابتدا تاريخچه اي از پيدايش ترمزها ارائه خواهد شد. در فصل اول به بررسي سيستم ترمز معمولي شامل كاسه اي و ديسكي و ساير اجزاي جانبي آن مي پردازيم.
در فصل دوم سيستم ترمز پنوماتيكي مورد بررسي قرار مي گيرد و سپس در فصل سوم و سيستم ترمز ضد قفل ABS مقايسه اي بين فصول اول و دوم خواهيم داشت تا برتريها و معايب هركدام نسبت به يكديگر مشخص شود ود در فصول بعدي مطالب مربوط به طراحي و محاسبه نيروهاي لازم آورده خواهد شد. نخست تاريخچه اي از پيدايش ترمزهاي اوليه تا كنون بيان مي كنيم: ...

دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 4363 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 367

حجم فایل:11,420 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک و متخصصان تعمیر خودرو


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش