تحقیق درباره سازمانهای کارآفرینی

دسته بندي : کارآفرینی » خدماتی و آموزشی
مقدمه:
كارآفريني امروزه كشور ما وارد دوره‌اي شده است كه بسياري از كشورهاي پيشرفته آن را سپري كرده‌اند. اين مفهوم در ايران تا حدودي ناشناخته مانده است. دوره آشنايي و اهميت دادن به كارآفريني (Entrepreneurship). ارزش كارآفريني و كارآفرينان و توجه به آنها به وضوح در اقتصاد و فرهنگ اين كشورها ديده مي‌شود.ما نيز بايد اين دوره را سپري كرده و كارآفريني را در فرهنگ‌مان نهادينه كنيم. كارآفريني راه‌حلي براي مشكلات اقتصادي امروز ماست و توسعه‌ و ترويج كارآفريني يكي از نيازهاي جدي اقتصاد ايران است. در شرايطي كه كاهش سرمايه‌گذاري در اقتصاد كشور از يك سو، بهره‌وري پايين و گرايش به تعديل نيروي انساني در سازمان‌هاي دولتي و وابسته به دولت از ديگر سو و خيل تازه‌واردان به عرصه‌ي كار از سوي ديگر، بيكاري را به معضل بزرگ اقتصادي و اجتماعي اين زمان بدل كرده است، به نظر مي‌رسد كه توسعه‌ي كارآفريني و ترويج فرهنگ كارآفريني در ايران يك ضرورت جدي اقتصادي، اجتماعي و سياسي است. تجربه‌ي دنياي امروز نشان داده است كه نوآوري‌هاي مهم و پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي، در سازمان‌‌ها و شركت‌هاي بزرگ دولتي اتفاق نخواهد افتاد. قابليت تطبيق با بازار و نياز روز، از يك ساختار بزرگ پيچيده‌ي تودرتو ساخته نيست و در نتيجه براي پيشرفت سريع و ارائه‌ي محصولات جديد، تنها راه مؤثر، ايجاد و توسعه‌ي شرايطي است كه فعاليت‌هاي اقتصادي كوچك بتوانند تأسيس شوند و رقابت كنند.در كشورهاي بزرگ و پيشرفته، اهميت كارآفريني فقط به خاطر مسأله‌ي ايجاد شغل نيست، بلكه دليل اصلي اين است كه فعاليت‌هاي اقتصادي كوچكي كه در اين كشورها به وجود آمده‌اند و رشد كرده‌اند، توانسته‌اند سهم عمده‌ي فن‌آوري روز و در نتيجه ثروت و درآمد تمام دنيا را به خود اختصاص دهند. ‌آمار نشان مي‌دهد بيش از پنجاه درصد اين حركت‌ها و بيش از نود درصد جهش‌‌هاي راديكالي كه در اين زمينه صورت پذيرفته است، كه مي‌توان از آن به انقلاب فناوري تعبير كرد، در شركت‌هاي كوچك و متوسط كارآفرينانه و نه در سازمان‌‌هاي بزرگ اتفاق افتاده است.با توجه به اهميت كارآفريني در پيشرفت‌هاي اقتصادي و اجتماعي كشورها، دولت‌هاي آنان در جهت توسعه كارآفريني برنامه‌ها و تلاش‌هاي مستمري را طراحي نموده‌اند

فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
كارآفريني سازماني مستقل
فرهنگ كارآفريني
فرهنگ كارآفريني از بعد فردي
اعتمادبه نفس پشتكار انرژي زياد
اعتماد به نفس
اتخاذ ريسك حساب شده
نياز به موفقيت
انعطاف پذيري
خوش بيني
فرهنگ كارآفريني در سطح سازماني
ويژگيهاي سازمانهاي كارآفرين
سازمانهاي نوآور كارآفرين
سازمانهاي كارآفرين بر نتايج تمركز دارند
فرهنگ كارآفريني در سطح ملي
توسعه کارآفرينی در ايران
I. ترويج :
II. آموزش :
III. پژوهش :

دسته بندی: کارآفرینی » خدماتی و آموزشی

تعداد مشاهده: 2418 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:167 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب word و قابل ویرایش