تحقیق Session State

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
فهرست :                     
 بخش اول
Session State    :    نحوه استفاده از session state
 بخش دوم
Session State    :    پيكربندی session در برنامه های وب
 بخش سوم
Session State    :    پيكربندی session در برنامه های وب
 بخش چهارم
application state    :    آشنائی با application state
ASP.NET حفاظت فايل ها توسط


چکیده:
در مدت زمان حيات يك برنامه به مواردی برخورد می كنيم كه لازم است جهت ذخيره سازی اطلاعات از امكانات پيشرفته تری استفاده گردد . به عنوان مثال ، يك برنامه ممكن است به ذخيره اطلاعات پيچيده ای نظير اشياء سفارشی داده و استفاده از آنها در ساير صفحات نياز داشته باشد . ارسال اينگونه اطلاعات از طريق كوكی و يا يك query string مشكل و يا غيرممكن است . علاوه بر اين ، در برخی موارد ملاحظات امنيتی در رابطه با داده وجود دارد  و نمی توان اطلاعات مربوط به يك سرويس گيرنده را در view state و يا كوكی ذخيره كرد .
در چنين مواردی می توان از امكانات از قبل تعبيه شده session state در ASP.NET استفاده كرد .
مديريت session state يكی از ويژگی های برجسته ASP.NET است كه به كمك آن می توان هر نوع داده ئی را در حافظه سرويس دهنده ذخيره كرد . بدين ترتيب ، يك سطح حفاظتی مطلوب در خصوص داده ايجاد خواهد شد چراكه اطلاعات برای سرويس گيرنده ارسال نخواهند شد و برای هر جلسه كاری منحصربفرد می باشند .
هر سرويس گيرنده ای كه به برنامه دستيابی داشته باشد دارای يك session متفاوت و مجموعه ای از اطلاعات متمايز و مختص به خود است . session state برای ذخيره اطلاعاتی نظير آيتم های خريداری شده توسط كاربر از يك سايت و استقرار آنها در سبد خريد در زمان حركت از يك صفحه به صفحه ديگر بسيار مفيد و موثر واقع می شود .
با استفاده از session state می توان اطلاعات مورد نظر را از طريق يك صفحه ذخيره و در ساير صفحات از آنها استفاده كرد .
با اين كه session state بسياری از مشكلات در ارتباط با ساير روش های مديريت state را برطرف نموده است ولی خود نيز دارای چالش های مختص به خود است . به عنوان مثال ، با بكارگيری روش فوق در برنامه های وب ، سرويس دهنده وب ملزم به ذخيره اطلاعات بيشتری در حافظه سرويس دهنده خواهد شد.  اين موضوع می تواند همزمان با افزايش كاربران يك برنامه بر روی كارآئی آن تاثير بگذارد . چراكه درصد استفاده از يك منبع محدود ( حافظه ) افزايش خواهد يافت .  بنابراين ، لازم است استفاده از session state  با دقت و بررسی تمامی جوانب كار صورت پذيريد .

دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 2010 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:171 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش