دانلود فایل های دانش و دانشجویی

پاورپوینت،استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت نسکافه با استفاده از بازاریابی پارتیزانی

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع غذایی
بازاریابی چریکی چیست؛ شرح کامل بازاریابی پارتیزانی  

بسیاری از مخاطبان تازه وارد به دنیای بازاریابی‌های دیجیتالی، وقتی اولین‌بار با عبارت بازاریابی چریکی یا پارتیزانی مواجه می‌شوند، واکنش عجیب و البته جالبی دارند. بیشتر این افراد هنگامی که نام بازاریابی چریکی را می‌شنوند چشم‌های‌شان از تعجب گرد می‌شود و اولین کلمه‌ای که از دهان‌شان بیرون می‌آید این است: «هان؟»
مدت‌هاست این واکنش برای ما عادی شده است. اما این سوال که بازاریابی چه ربطی به جنگ‌های چریکی دارد سوال جالبی است که در این مطلب به‌طور مفصل به آن پرداخته‌ایم.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی به چه معناست؟

اصطلاح بازاریابی چریکی اولین بار در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ توسط نویسنده‌ی فقید تجارت، جی کنراد لونیسون، ایجاد و به دنیا معرفی شد. لونیسون چندین کتاب درباره‌ی تاکتیک‌های چریکی در زمینه‌های متعدد نوشته است. وقتی اصطلاح بازاریابی چریکی را می‌شنویم، به سختی می‌توانیم به جنگ‌های چریکی فکر نکنیم. طبیعی هم هست. زیرا نام این نوع بازاریابی از جنگ‌های چرکی گرفته شده. جنگ‌های چریکی نوعی از جنگ هستند که اساس تاکتیکی آن‌ها عنصر غافلگیری است. حالا بیایید همین عنصر تاکتیکی را به دنیای بازاریابی ببریم.
بازاریابی چریکی نوعی استراتژی ارتباطی نوآورانه است که با تأثیرات غافلگیرکننده بر کسب‌وکارها باعث رشد آن‌ها می‌شود. در اساس این بازاریابی اقدامات نامتعارف و غافلگیرکننده است. در این روش بازاریابی، بازاریابان سعی می‌کنند تبلیغات خود را از طریق اقدامات نامتعارف در ذهن مخاطب ماندگار کنند.
بیشترین مانور بازاریابی چریکی روی غافلگیری مخاطب و مشتری است. بازاریابان با ایجاد کمپین‌های نامتعارف، مردم را وارد بازی‌های غیرمنتظره می‌کنند تا با استفاده از هیجان ایجاد شده، توجه‌ها را به خود جلب کنند.

بازاریابی چریکی: بازاریابی هیجان‌انگیز و مقرون به‌صرفه

یکی از دلایلی که بازاریابان عاشق بازاریابی چریکی یا پارتیزانی هستند این است که این روش بازاریابی نسبت به تأثیر و موج هیجانی که ایجاد می‌کند واقعاً کم‌هزینه است.
سرمایه‌گذاری واقعی در بازاریابی پارتیزانی بیش از آن که سرمایه‌گذاری پولی باشد، سرمایه‌گذاری فکری و خلاقیتی است. مایکل برنر در مقاله‌ای که درباره‌ی «محتوای چریکی» نوشته، توضیح می‌دهد که در این نوع بازاریابی به راحتی می‌توان از محتواهای موجود استفاده کرد و آن‌ها را به شکلی خلاقانه به چرخه‌ی استراتژی بازاریابی برگرداند. برنر معتقد است که بیشترین چیزی که در بازاریابی چریکی به آن نیاز داریم زمان، انرژی و خلاقیت است.
درواقع بازاریابی چریکی بیشتر روی محتوای موجود شما مانور می‌دهد و از آن استفاده می‌کند. بنابراین خوب است محتوای موجود خود را بررسی کنید و ببینید کدام بخش از محتواهای شما قابلیت این را دارد که نام تجاری شما را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد.

انواع مختلف بازاریابی چریکی کدام‌اند؟

بازاریابی چریکی به طور کلی به ۴ دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شود:

  1. بازاریابی محیطی
  2. بازاریابی کمین
  3. بازاریابی احساسی
  4. بازاریابی ویروسی

اجازه بدهید نگاهی دقیق‌تر به هرکدام بیندازیم.

  1. بازاریابی محیطی

بازاریابی محیطی یعنی ارائه‌ی محصولات شگفت‌انگیز به مصرف‌کنندگان در محیط‌های عمومی. یعنی چه؟
این نوع بازاریابی مربوط به اجرای پروژه‌های تبلیغاتی در فضاهای باز و عمومی است. مثال‌های زیادی برای این نوع بازاریابی وجود دارد. مثلاً استفاده از تبلیغات ابتکاری در فرودگاه، اتوبوس‌ها، ایستگاه قطار، رستوران و …
در بازاریابی محیطی مردم در فضاهای عمومی با تبلیغات غافلگیرکننده مواجه می‌شوند و در معرض آن قرار می‌گیرند.
بیایید یک نمونه بازاریابی محیطی فوق‌العاده را با هم ببینیم.
کمپانی بزرگ و چندملیتی Beiersdorf که یکی از معروف‌ترین محصولات آن محصولات مراقبت پوستی NIVEA است، در اقدامی خلاقانه، مبل‌های آبی دوبخشی را با نشان NIVEA طراحی کرد و آن را در فروشگاه‌های مبلمان قرار داد. روکش دوبخشی این مبل منحصربه‌فرد تفاوت دو نوع پوست «صاف و شفاف» و «پوست دانه‌دانه یا سلولیت‌دار» را نشان می‌داد.
بازاریابی چریکی نیوا

Beiersdorf با این تبلیغ خلاقانه و جذاب نشان داد که تفاوت پوست شما قبل و بعد از استفاده از محصولات NIVEA مانند تفاوت دو بخش این مبل است. روی قسمت صاف روکش این مبل نوشته: Good-bye Cellulite یعنی: خداحافظ سلولیت.

  1. بازاریابی کمین

بازاریابی کمین یعنی استفاده‌ی رایگان از مخاطبان یک رویداد بزرگ مانند کنسرت یا مسابقه‌ی ورزشی برای تبلیغ کردن محصول یا خدمات دیگر.
در این نوع بازاریابی همان‌طور که از نامش پیداست، تولیدکننده در کمین مخاطبان یک رویداد دیگر می‌نشیند و در وقت مناسب کالا و خدمات خود را به‌شکلی غیر منتظره تبلیغ می‌کند.
حتماً هنگام تماشای فوتبال با صحنه‌هایی مواجه شده‌اید که یکی از بازیکنان بعد از گل زدن پیراهنش را بالا می‌دهد و لباس زیر پیراهنش را به جمعیت نشان می‌دهد. مهم نیست زیر لباس ورزشی آن بازیکن چه باشد. همین که این فرد از جمعیت حاضر در استادیوم استفاده می‌کند تا پیامی را به آن‌ها برساند، یعنی استفاده از بازاریابی کمین.

  1. بازاریابی احساسی

این نوع بازاریابی بر ایجاد کمپین‌های غیرمعمول یا رویدادهای غیرمنتظره و جذاب به منظور افزایش فروش تأکید دارد. در این روش بازاریابی چریکی، احسسات مخاطبان مورد هدف قرار می‌گیرد.
یکی از بارزترین انواع بازاریابی احساسی برگزاری رویدادهای مد و فشن و کَت‌واک‌هایی (catwalk) است که در پیاده‌روهای شهری و در مقابل چشم مردم انجام می‌شوند.

  1. بازاریابی ویروسی

در بازاریابی ویروسی هدف این است که بیشترین میزان توجه در کمترین زمان ممکن از گروه مخاطبان هدف گرفته شود. بازاریابی ویروسی بر تولید محتوای ویروسی یا وایرال و ایجاد موجی از هیجان در میان مردم تکیه دارد.

چند مثال از بازاریابی چریکی به همراه تصویر

بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین نام‌های تجاری در جهان از این نوع بازاریابی برای جلب نظر مخاطب و ایجاد موج غافلگیری و هیجان استفاده می‌کنند. مبل معروف آبی NIVEA را یادتان هست؟ در این بخش می‌خواهیم بعضی دیگر از موفق‌ترین نمونه‌های بازاریابی چریکی را ببینیم.

  • توپ فوتبال بزرگ نایک

یکی از معروف‌ترین نمونه‌های بازاریابی چریکی را کمپانی ورزشی نایک (Nike) اجرا کرد. نایک یک توپ بزرگ فوتبال را طراحی کرد که به قسمتی از ساختمان برخورد و آن را تخریب کرده. نایک با این کار قدرت توپ‌های فوتبال خود را به فوتبالیست‌ها و باشگاه‌های بزرگ دنیا نشان داد.

توپ فوتبال نایک

  • قطعه‌ی عظیم لگو (LEGO)

لگو از آن شرکت‌هایی است که راه و رسم تبلیغات را خوب بلد است؛ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید اسباب‌بازی که تقریباً در همه‌ی نقاط جهان شعبه دارد.
یکی از بی‌نظیرترین اقدامات لگو طراحی یک قطعه‌ی عظیم لگو بود که توسط جرثقبل بلند می‌شد.

قطعه‌ی عظیم لگو (LEGO)

  • خط عابر پیاده‌ی مک دونالد (McDonald’s)

کمتر برندی در جهان آن‌قدر باهوش است که از تمام عناصر هویت بصری خود برای جلب توجه مخاطب در تبلیغات استفاده کند. مک دونالد، بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای در جهان، یکی از این برندهاست. مک دونالد طی اقدامی هوشمندانه و خلاقانه لوگوی خود را کف خیابان کشید و خط‌های عابر پیاده را با سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌های معروفش جایگزین کرد.

خط عابر پیاده‌ی مک دونالد

  • نیمکت کیت کت (KitKat)

این هم یکی از بامزه‌ترین نمونه‌های بازاریابی چریکی که توسط کمپانی خوش‌ذوق و خوشمزه‌ی شکلات‌سازی کیت کت اجرا شد. کسی هست که دلش نخواهد روی این نیمکت بنشیند و عکس یادگاری بیندازد؟

نیمکت کیت کت

عوامل موفقیت در بازاریابی چریکی

لیست زیر به شما نشان می‌دهد که برای موفقیت در بازاریابی چریکی به چه فاکتورهایی نیاز دارید.

  • ایده‌ی خلاق
  • برنامه‌ریزی و آمادگی
  • طراحی کمپین‌های چریکی متناسب با مارک، گروه مخاطبان هدف و هدف تجاری
  • ایجاد زمینه‌ی ارتباط مستقیم با مخاطب
  • کمک گرفتن از رسانه‌ها و دعوت مردم به شرکت در کارزارهای چریکی شما
  • تشویق مخاطبان به مشارکت و بازنشر محتوای ویروسی

 

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی چیست؟ معرفی کمپین موفق نسکافه

 

بازاریابی چریکی چیست؟ + ۷ نمونه از بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

 

بسیاری از افراد وقتی برای اولین بار با مفهوم بازاریابی چریکی آشنا می‌شوند از این نام‌گذاری حیرت می‌کنند و می‌خواهند بدانند منظور از این نامگذاری چیست. به طور کلی می‌توان گفت که بازاریابی چریکی یکی از استراتژی های بازاریابی است که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده‌است.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؟

اولین بار در دهه ۱۹۸۰ جی کنراد لوینسون بود که واژه بازاریابی چریکی را ابداع نمود. وی در کتب مختلفی که در حوزه‌های مختلف به رشته تحریر درآورده‌است به کرات، به تاکتیک بازاریابی چریکی اشاره نموده است. البته نظر به پیشرفت فناوری اطلاعات و اینترنتی شدن زندگی بشر در قرن حاضر این تاکتیک بازاریابی دستخوش تغییراتی نیز شده است. در این مقاله با زیر و بم این تاکتیک و مثال های مهمی در این رابطه آشنا خواهید گشت.

بازاریابی چریکی به هیچ وجه مبتنی بر ارتباطات خشن و خصمانه نیست. در واقع این روش یکی از زیرشاخه‌های غیرمتعارف بازاریابی درونگرا می باشد. شاید شما بازاریابی درونگرا را با اسامی دیگری نظیر بازاریابی ربایشی یا اینباند مارکتینگ بشناسید. در هر صورت اگر از بازاریابی سررشته داشته باشید حتما می‌دانید که منظور از بازاریابی درونگرا یک شیوه بازاریابی است که صاحب برند بدون ایجاد مزاحمت برای مشتری – روشی که متاسفانه خاصیت روش های سنتی بازاریابی مانند بازاریابی برونگرا می‌باشد- برند خود را به طیف عظیمی از مخاطبین معرفی و عرضه می‌نماید.

 

تاریخچه کامل و معرفی برند نسکافه و نستله

برند های گوناگون نستله

شکایت از نستل !

نحوه گسترش و تبلیغات نسکافه

دستگاه قهوه ساز نسکافه

نسکافه و جنگ جهانی دوم

تست طعم و رایحه در نسکافه

نسکافه بر روی کره ماه و کوه اورست

داستان برند: نسکافه، قهوه فوری که نستله زودتر از رقبا آماده کرد

نسکافه بزرگ‌ترین برند غول سوئیسی

نسکافه یک نوشیدنی بسیار موفق در بازار

تولد نسکافه برای عبور از بحران قهوه برزیل

پیش از نستله، ژاپنی‌ها قهوه فوری را کشف کرده بودند

نامگذاری نسکافه برای جلب نظر مخاطبان

جنگ جهانی دوم ،بخشی از موفقیت نسکافه

موفقیت روز افزون نسکافه با دستگاه های کافی شاپ درمنزل

چالش جدی نسکافه

نسکافه پر فروش‌ترین قهوه فوری در جهان

نسکافه یا قهوه فوری؟

قصه از کجا شروع شد از برزیل

داستان خوارکی‌ها

کافی میت دوست قدیمی نسکافه

نسکافه چیست؟

مزایای قهوه فوری نسبت به قهوه‌ معمولی

تاریخچه قهوه فوری و نسکافه

برند نسکافه چگونه مشهور شد؟

حقایق جالب درباره برند نسکافه

برندهایی که نام کالا شدند!

ساندیس به جای آب میوه

ریکا به جای مایع ظرف شویی

اسمارتیز به جای دراژه شکلاتی

تاید به جای پودر شوینده

نسکافه به جای قهوه فوری

کیم به جای بستنی

وایتکس به جای سفیده کننده

اسکاچ به جای بافته ظرف شویی

پفک به جای اسنک پنیری

سامسونت  به جای کیف اداری

لی به جای شلوار جین

کلینکس به جای دستمال کاغذی

استراتژی بازاریابی نسکافه و مدیریت ارتباط با مشتری در این برند

تقسیم بندی مشتریان در بازاریابی نسکافه

نقش CRM در تقسیم بندی مشتریان

مزایای رقابتی در استراتژی بازاریابی نسکافه

نقش CRM در تبیین مزایای رقابتی

استراتژی توزیع در استراتژی بازاریابی نسکافه

نقش  سی آر ام در تعیین استراتژی توزیع

ارزش ویژه برند در استراتژی بازاریابی نسکافه

تجزیه و تحلیل رقابت در استراتژی بازاریابی نسکافه

تجزیه و تحلیل بازار در استراتژی بازاریابی نسکافه

تجزیه و تحلیل مشتری در استراتژی بازاریابی نسکافه

نقش CRM در تجزیه و تحلیل رقابت، بازار و مشتری

نمونه موردی تحول کسب و کار :شرکت نستله

تغییرمدل کسب وکاردرنسکافه

۱۰ کلید موفقیت برند استارباکس رهبر جهانی صنعت قهوه و کافی‌شاپ

رموز موفقیت برند استارباکس/ آغاز با مقیاسی کوچک و رشد و توسعه تدریجی

رهبری استراتژیک

داشتن مدل کسب و کار بر اساس فرهنگ اجتماعی و بهبود بهره‌وری

مشتری مداری

کمپین چریکی نسکافه در کرواسی با هزار ماگ قرمز

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی چیست؟ معرفی کمپین موفق نسکافه

آشنایی با مفهوم بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ

اهداف و مزایای اجرای کمپین بازیابی چریکی

چگونه مشاغل کوچک بزرگ از بازاریابی چریکی استفاده می کنند؟

چرا شرکت های از بازاریابی پارتیزانی استفاده می کنند؟

مزایا و معایب بازاریابی پارتیزانی/مزیت

معایب

انواع مختلف استراتژی های بازاریابی چریکی/استراتژی بازاریابی خیابانی

استراتژی بازاریابی محیط

استراتژی بازاریابی کمینی

مراحل بازاریابی چریکی

کم هزینه بودن بازاریابی چریکی

۷ نمونه از بازاریابی چریکی/ بونتی

آکادمی جوایز گرمی

فرانتلاین

برگرکینک

گولد تو (پنجه طلایی)

بازاریابی چریکی آنلاین

مثال جالب بازاریابی چریکی

اصول اولیه بازاریابی چریکی

هرگز این نکته را فراموش نکنید که؛ بازاریابی چریکی در مورد شما نیست بلکه در مورد مشتریان شماست.

 با ۹۰اسلاید تخصصی


دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 1782 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 90

حجم فایل:3,788 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    90اسلاید