مقاله مديريت مشاركتي

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
مقدمه :
اگر مدیریت مشارکتی را به سان رهیافتی جامع برای جلب مشارکت فردی و گروهی کارکنان در جهت حل مسائل سازمان و بهبود مستمر در تمام ابعاد تعریف کنیم و بر این باور باشیم که مدیریت مشارکتی ارتباط دائم، متقابل و نزدیک بین مدیریت ارشد و کارکنان است میتوان گفت که: مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است.اگر مدیریت مشارکتی را به سان رهیافتی جامع برای جلب مشارکت فردی و گروهی کارکنان در جهت حل مسائل سازمان و بهبود مستمر در تمام ابعاد تعریف کنیم و بر این باور باشیم که مدیریت مشارکتی ارتباط دائم، متقابل و نزدیک بین مدیریت ارشد و کارکنان است می توان گفت که: مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است. بر پایه این تعریف، مشارکت کارکنان در کارهایی که به خود آن ها مربوط می شود؛ مشارکتی داوطلبانه، ارادی و آگاهانه خواهد بود که این درگیری شخص را تشویق می کند که به تحقق هدف های گروه کمک کند و در مسؤلیت ها و پیامدهای آنها سهیم شود.


فهرست مطالب:
مقدمه :
اهداف مدیریت مشارکتی
سیر تکوین مدیریت مشارکتی
فلسفه و مبانی نظری مدیریت مشارکتی
نیاز انسان به احترام و برابری و اظهار وجود
حمایت و پشتیبانی انسان از نظرات و دستاوردهای خویش
توسعه نیروی انسانی در فرآیند مشارکت
امر به معروف و نهی از منکر
مدیریت مشاركتی وفرهنگ سازمانی
مدیریت مشاركتی
فرهنگ سازمانی، عوامل تعیین كننده
بنیانگذاران، رهبران و مدیران
تاریخچه
فاصله قدرت:
جمعگرایی در برابر فردگرایی:
صفات زنانه در برابر صفات مردانه
اجتناب از شرایط عدم اطمینان
گرایش بلندمدت در برابر دیدگاه كوتاه مدت
صنعت:
تاثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت مشاركتی
نتیجه گیری
مدیریت مشاركتی برای حل معضلات شهری
نظام مدیریت مشارکتی
تاریخچه :
منبع :



دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 918 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:50 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش