تحقیق نگرشي نوين به نظريات سازمان و مديريت در جهان امروز

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
مقدمه :
مراحل اوليه زندگي بشر در اين كره خاكي حالت طبيعي داشته است. گله‎هاي انساني از طريق شكار، خوشه‎چيني يا غارت طبيعت، زندگي مي‎كردند. آنان با ابزارسازي از دوره غارت طبيعت به دوره توليد خوراك رسيدند و بدين ترتيب تمدن بپر آغاز گرديد. بشر با اختراع خط به جمع‎آوري تجربيات و ثبت و ضبط آنها پرداخت. گروه‎هاي اوليه به صورت كلان و قبيله‎اي شكل مي‎‌گيرند. وضعيت اجتماعي آنان به صورت اشتراكي  بوده است. نهادهاي اجتماعي عصر حاضر مثل حكومت، مدرسه، اقتصاد، علم، هنر و جنگ هم با تحول گروه‎هاي كوچك ياد شده در طول تاريخ به وجود آمدند. نهادهاي اجتماعي هر كدام داراي هدف يا اهدافي هستند كه نيازهاي انسان را برطرف مي‎كنند. براي نيل به اهداف نهادها، ضرورتاً سازمان‎هايي شكل مي‎گيرند (گلش فومني، 1379). مديريت پديده‎اي نوظهور نيست؟ بلكه عمر آن به درازاي عمر تاريخ بشري مي‎رسد. انسان در يك پيوستار تاريخي از زندگي انفرادي به زندگي قومي و از زندگي كشاورزي به حيات مدرن صنعتي و نهايتاً به زندگي پيچيده كنوني كه با عناوين عصر اتم، الكترونيك، انفجار اطلاعات و عصر آدمهاي مصنوعي از آن ياد شده است،‌ پانهاده است.
 



فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
پيش نوين گرايي
عهد قديم
سومري‎ها
مصر باستان
چين باستان
يونان باستان
سقراط
افلاطون
ارسطو
ايران باستان
مديريت بعد از اسلام
جمع‎بندي ويژگي‎هاي دوره پيش‎نوين‎گرايي
فصل دوم
نوين گرايي در مديريت
خصوصيات قرون وسطي
مدرنيسم:
دستاوردهاي مدرنيسم
تئوري سيستم‎ها
ويژگي سيستم:
انواع سيستم
ويژگي‎هاي تئوري:
فصل سوم  
پسانوين گرايي در مديريت
مفهوم و فلسفه پسانوين‎گرايي
سازمان از ديدگاه پسامدرنيسم:
اساس تفكر سازمانهاي مدرنيسم عبارت بودند از:
پست مدرنيسم در مديريت
مقايسه بين مدرنيسم و پست مدرنيسم
فصل چهارم
بصيرت و عمل
لزوم و اهميت بينش (چشم‎انداز)‌
عناصر مؤثر در بصيرت:
ويژگي‎هاي بصيرت
اهميت بصيرت:
رابطه بصيرت و عمل در نظام آموزشي
ويژگيهاي مديريت آينده‎نگر
سطوح بينش
فصل پنجم
سازمان هاي مجازي
ويژگي‎هاي سازمان مجازي
ادارات مجازي و سازمان مجازي و انواع آن
دانشگاه مجازي در مقابل دانشگاه واقعي
ساختار دانشگاه مجازي
فصل ششم
سازمانهاي يادگيرنده
سازمانهاي يادگيرنده
اهداف سازمان يادگيرنده
سطوح حوزه‎هاي معرفتي فراگيري سازماني
فعاليت‎هاي سازمان يادگيرنده
مهارتهاي لازم براي افراد در سازمان يادگيرنده
راهبردهاي گسترش سازمان يادگيرنده
فصل هفتم
تعارض و كشمكش هاي سازماني
تعارض:
اجزاي تعارض:
فلسفه‎هاي گوناگون تعارض
سطوح تعارض سازماني
1- تعارض بين فردي:
2- تعارض بين‎گروهي:
3- تعارض بين سازماني:
انواع تعارض سازماني
دسته‎بندي ديگر از انواع تعارض‎هاي سازماني:
راهبردهاي مديريت تعارض
فصل هشتم
مديريت كيفيت جامع
مديريت كيفيت جامع
شاخص‎هاي اصلي مديريت كيفيت جامع
اصول چهاده‎گانه مديريت كيفيت جامع از نظر دمينگ:
فناوريهاي مديريت و فناوريهاي پشتيباني در مديريت كيفيت جامع
مشكلات پنج‎گانه مديريت كيفيت:
فهرست منابع:

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1294 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 67

حجم فایل:497 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش