پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت لگو امپراتوری بازاریابی محتوا و برندی برای همه نسل ها

دسته بندي : کتاب » کسب و کار و پول

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت لگو امپراتوری بازاریابی محتوا و برندی برای همه نسل ها

در این فایل مطالب ارزشمندی که در ارتباط با بازاریابی محتوا و نقش تاثیرگذار و نوشدارو را درکسب کارهای عصر مدرن دیجیتال ایفاء می نماید.؛به صورت تحلیلی و در167 اسلاید تخصصی بحث شده است .

نکته ای که در تدوین و تنظیم فایل توسط بنده بایستی مد نظر سروران ارجمندم قرار گیرد .بنده در هیچ فایلی کمتر از 45-50اسلاید تدوین نکرده ام و دلیل آن وسعت وحجم بزرگ مخاطبان ارجمندم می باشد که مثال مورد ی آن را در فایل تخصصی «مدیریت استراتژیک در شرکت لگو،امپراتوری بازاریابی محتوا و برندی برای همه نسل ها» توضیح می دهم

مخاطبان:

  1. دانشجویان عزیز برای شناخت دقیق در ارتباط با بازاریابی محتوایی و ارائه دانشجویی از مطالب تخصصی

  2. اساتید ارجمند برای ارائه مطالب برای دروس بازاریابی و مدیریت فروش و تحلیل تخصصی SWOT-PESTEL-ANSOFF-BCG-5C MARKETING-VRIOبرای تدریس و فهم بهتر مطالب

  3. مشاوران محترم بازاریابی برای موفقیت در بازاریابی و فروش

  4. مدیران ارزشمند کسب وکارها؛ برای موفقیت درسکان داری و ماندگاری کسب وکارها

  5. برای عزیزانی که به دنبال ایجاد کسب وکارهستند مطالب ارزشمند برای شناخت بازارو رقابت در بازارهای امروزی .

شرکت لگو

ما خانه‌هایی در مقیاس کوچک با لِگو می‌ساختیم؛ اما این شرکت برای بزرگنمایی و ایجاد جاذبه، یک قطعه لِگوی غول پیکر را از یک جرثقیل آویزان کرده است.

لِگو یک شرکت ساخت اسباب بازی است و همانقدر که برای کودکان جاذبه دارد، برای بزرگسالان نیز جذاب است و این تبلیغ هم کودکان را سر ذوق می‌آورد و هم والدین آن‌ها را که دوباره دست به ساخت سازه‌های کوچک بزنند!

لِگو یکی از شرکت‌هایی است که کارهای مختلفی در زمینه گوریلا مارکتینگ انجام داده و نمونه‌های آن اینقدر زیاد است که نمی‌توان همه آن‌ها را در این مطلب گفت.

درس‌هایی که می‌توان از شرکت لگو آموخت


برندهای موفق - درس‌هایی که می‌توان از شرکت لگو آموخت

یکی از قدیمی‌ترین و با شهرت ترین شرکت‌های اسباب بازی شرکت لگو است که در زمینه های برند و مدیریت با قدرت هر چه بیشتر در حال فعالیت است. با یوکن همراه باشید.

این شرکت در آستانه جشن 60 سالگی ثبت اولین پتنت خود قرار دارد. شرکت لگو در واقع یک شرکت دانمارکی است و در طول سالیان متمادی که در حال فعالیت بوده با دستیابی به منابعی الهام بخش برای تمام کسانی که با این شرکت در فعالیت بوده‌اند به دنیایی از تجارت تبدیل شده است. پیشرفت در این شرکت به قدری شایان و قابل توجه است که محصولات آن فراتر از سن، قومیت، شرایط اقتصادی و علایق مختلف حرکت کرده و دور از انتظار است شرکت دیگری بتواند در پی رقابت با شرکت لگو باشد؛ چرا که اسباب بازی‌های تولیدی این شرکت تأثیر شگرفی از خود در تاریخ به جای گذاشته‌اند.

یکی از بارزترین ویژگی محصولات این شرکت، طراحی بی نظیر و مقاومت آن‌هاست و تمام جهان این حقیقت را پذیرفته‌اند که اسباب بازی‌های تولیدی این شرکت هیچ گاه فرسوده نخواهند شد. این حقیقت تا حدی جدی است که اگر خانواده‌تان اسباب بازی‌های دوران کودکی شما را به عنوان یادگاری آن دوران کنار گذاشته باشند امروز می توانید آن‌ها را با مجموعه لگوی فرزند خود ادغام کنید بدون آن که شاهد تغییری باشید. همین قابلیت منحصر به فرد شرکت لگو در دنیای اسباب بازی‌هاست. بیشتر شرکت‌های تولید کننده اسباب بازی تنها به این مسئله فکر می کنند تا با تولیدات خود تنها در مدت زمان کوتاهی کودکان و یا حتی نوجوان را سرگرم کنند و در طراحی خود ماندگاری طولانی مدت را نادیده می گیرند به همین علت محصولات این شرکت‌ها پس از مدت زمانی به گوشه‌ای رها می شوند؛ اما شرکت لگو متفاوت‌تر عمل می کند و به کیفیت محصولات خود اهمیت می دهد. این شرکت محصولات خود را بر پایه ماندگار ماندن در ذهن مشتری طراحی می کند.

خوب است بدانید، این شرکت همیشه طعم خوش پیروزی و موفقیت را نچشیده است و در سال‌های متمادی به خاطر رقابت بازار ضررهای زیادی متحمل شده است. طبق گزارش گاردین، شرکت لگو در میانه‌ی دهه‌ی 2010 با بدهی 800 میلیون دلاری دست و پنجه نرم می کرد و موفقیت امروز خود را مدیون مدیران خوب و دلسوزی است که حتی در آن شرایط سخت هم دست از تلاش‌های خود بر نداشتند و تسلیم نشدند؛ در عوض با گرفتن تصمیم‌های عاقلانه از جمله فروش مجوز محصولات و پکیج‌های مخصوص اسباب بازی‌های لگو به پیشبرد شرکت خود کمک کردند و ضرر متحمل شده را جبران کردند. شرکت لگو در جستجوی طراحی‌هایی بود تا بتواند به پیشرفت بالاتری دست پیدا کند تا اینکه در سال 2014 فیلم لگو با فروش بالایی روبرو شد و افزایش درآمد چشمگیری را نصیب این شرکت کرد.

شرکت لگو استراتژی‌های بازاریابی خود را تغییر داد ولی پایبندی به بازار هدف خود را هرگز. این شرکت در سال‌هایی که در حال فعالیت بوده، هیچ گاه خط اصلی محصولات خود را فراموش نکرده است ولی داستان فعالیت این شرکت و استراتژی‌های مورد استفاده‌ی مدیران این شرکت می تواند برای هر شرکتی چه در صنعت اسباب بازی و چه هر صنعت دیگری درس‌های زیادی داشته باشد.

1. به فکر طرحی برای ماندگاری محصول خود در سالیان طولانی باشید

یک استراتژی خوب برای کسب درآمد سریع طراحی محصولی است که به سرعت به فروش برسد و با همان سرعت و گاهی حتی بیشتر فراموش شود، اما محصولی با این استراتژی هیچ‌گاه نمی تواند ارتباط ماندگاری با مشتریان برقرار کند، اما وفاداری به مشتری از استراتژی یک درامد خوب مهم‌تر است. این وفاداری زمانی محقق می شود که یک مشتری با هیجان محصول شما را به فرزند خود هدیه کند و مستلزم این ذوق و هیجان طراحی محصولی با بیشترین مدت زمان ماندگاری و مقاومت خواهد بود. یک شرکت تولید کننده یخچال با نام yeti tundra موفقیت چشمگیری داشته است. این شرکت تولید کننده با فعالیت ده ساله خود توانسته به ارزش برند 5 میلیارد دلاری به همراه 450 میلیون درامد سالانه دست پیدا کند. در واقع علت اصلی این موفقیت ادعایی است بزرگ که این شرکت نسبت به محصولات خود دارد که این ادعا مبنی بر خراب نشدن و پایبندی به کیفیت طولانی مدت محصولات این شرکت است.

شرکت لگو

2. آزمایش تا حد امکان

برای هر شرکتی آزمودن بازاریابی و یا استراتژی‌های آن مفید خواهد بود اما یک شرط اساسی در این آزمایش‌ها خواهد بود و آن فراموش نکردن ریشه‌های اصلی شرکت است. در یک روز ممکن است تمام اتفاقاتی که برای شما و پیشرفت هر چه بیشترتان نیاز است را شاهد باشید اما به این نکته حتماً توجه داشته باشید نباید همه‌ی اتفاقات خوب را در کنار هم بگذارید. به عنوان مثال، وقتی شرکت لگو به دنیای فیلم وارد شد با مجموعه‌های هری پاتر و جنگ ستارگان همکاری خود را آغاز کرد اما مسئولان این شرکت ابتدا اصالت خود را حفظ کردند سپس به سمت تأثیرات فرهنگی و اجتماعی نشانه گیری کردند. این در حالی است که با وارد کردن شرکت لگو به دنیای جدیدی از فیلم و فروش پکیج‌های مخصوص ابر قهرمانی، هنوز هم محصولات کلاسیک خود را با قدرت تبلیغ و به فروش می رساند.

3. پذیرای مخاطبان از هر قشری باشید

درست است که اسباب بازی‌های لگو برای کودکان طراحی شده است اما این طراحی به قدری خارق‌العاده بوده که توانسته در بین بزرگ‌سالان نیز جذاب باشد و این جذابیت نتیجه‌ی همان برنامه ریزی بدون عیب و نقص این شرکت است. به همین علت شرکت لگو تصمیم گرفت بسته‌های مخصوصی را با هدف جلب هر چه بیشتر قشر بزرگسال طراحی و تولید کند. تلاش کارکنان و مسئولان این شرکت بی نتیجه نمانده است، زیرا محصولات این شرکت به قدری در بین همه محبوبیت پیدا کرده که در شبکه‌های اجتماعی نیز در مورد آن‌ها به بحث و تبادل نظر می پردازند. استراتژی این شرکت می تواند درس مهمی برای شرکت‌های دیگر باشد تا همیشه مطالعه کاملی بر روی مخاطبان محصولات خود داشته باشند. اگر احساس داشتند که گروه جدیدی به خریداران محصولاتشان اضافه شده است در صدد تلاش برای جذب آن‌ها برآیند و با طراحی و تولید متناسب با تقاضای مشتریان خود، وفاداری به آن‌ها را دائمی کنند.

4. ابداع نوآوری‌ها را از داخل شرکت شروع کنید

شرکت لگو هر ساله در همایشی 50 گروه از کارمندان خود را در اسپانیا با هدف تبادل نظر و بررسی راه‌های جدید و نوآورانه محصولات خود به دور هم جمع می کند. شرکت لگو برای نوآوری محصولات خود به دنبال هیچ راه حل و یا مشاوره‌ای در خارج از حیطه شرکت خود نیست بلکه همیشه تمام ایده‌های خود را از کارمندان داخل شرکت خود کشف می کند. این نکته باید برای شرکت‌های دیگر نیز قابل توجه باشد. چرا که عموم مدیران برای به دست آوردن ایده و نظر به منابع خارجی اتکا می کنند؛ در حالی که همیشه کارمندان یک شرکت می توانند نظرات بهتری را برای ابداع و نوآوری محصولات خود در آینده داشته باشند. نکات قابل توجه بسیار است اما در بحث دریافت ایده به این نکته توجه بیشتری داشته باشید که اظهار نظر و ایده پردازی را تنها به گروهی از متخصصان و یا بازاریابان اختصاص ندهید این اجازه را به بقیه کارمندان خود نیز بدهید حتی اگر ارتباطی با بخش محصولات ندارند چون این سری از کارمندان جز گروهی از مردم مصرف کننده محسوب می شوند و با اتکا به غریزه‌ی خود به عنوان یک مشتری اظهار نظر می کنند.

پس نتیجه می گیریم هر کسب و کاری مانند یک بازی لگو است که با قرار دادن هر قطعه می توان ساختاری را به وجود آورد و سبب بهبود روند کارها شد. اما بازی لگو یک شباهت دیگر نیز دارد و آن این است هر شرکتی را با همان ذوق و هیجانی که در کودکی در ساخت لگو به کار می بردید با قدرت پیش ببرید و یک میراث جاودانه بر جای بگذارید.

فهرست:

تاریخچه لگو

تقلب گسترده و نیاز به بازاریابی محتوا

راز موفقیت لگو در شبکه‌های اجتماعی

یک مثال برای بازاریابی محتوایی موفق

همکاری آدیداس با کمپانی لگو

5 برند که از دنیای مردگان برگشتند!

لگو و نجات کسب‌وکار با محتوا

تاریخچه و چالش لگو

غول‌ دنیای محتوا

وب‌سایت‌های خرد (Microsites)

سریال‌های کوتاه لگو (LEGO Miniseries)

استراتژِی موفقیت لگو، شنیدن مداوم صدای مشتری

معرفی برند لگو

بحران لگو و مدیریت  جدید

دلایل موفقیت برند لگو با مدیریت جدید

اساس رویکرد استراتژی های لگو چه نکاتی هستند؟

چطور لگو با شنیدن صدای مشتری استراتژی‌های برندینگ خود را ساخت

چطور لگو با تبلیغات و بازاریابی هوشمندانه، تبدیل به اپل اسباب بازی ها شد / ساخت آجر به آجر یک برند دوست داشتنی

بازاریابی و تبلیغات برای مخاطبان بزرگسال

درس‌هایی که می‌توان از شرکت لگو آموخت

یکی از بارزترین ویژگی محصولات شرکت لگو

لگو همیشه طعم خوش پیروزی و موفقیت را نچشیده است

تغییر استراتژی درشرکت لگو

بازاریابی محتوایی و نقش آن در کسب و کار

تفاوت بین محتوا و بازاریابی محتوایی

فرمول BEST در بازاریابی محتوایی

سوالاتی که در فرمول BEST باید از خودتان بپرسید

تحقیقات لگو در مورد علایق کودکان

بازاریابی چریکی

تعریف بازاریابی چریکی

بررسی چند مثال بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ

بازاریابی پارتیزانی شرکت Lego؛ ساخت لِگوهای غول پیکر!

تحقیقات لگو در مورد علایق کودکان

بررسی چند مثال بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ

مک دونالد؛ سیب زمینی سرخ کرده یا خط عابر پیاده؟!

بازاریابی پارتیزانی شرکت Lego؛ ساخت لِگوهای غول پیکر!

لگو از چه ترفندی برای برخورد با مشتری های ناراضی استفاده می کند

مدیریت مشتریان ناراضی درشرکت لگو

استراتژی مناسب برای برخورد با مشتریان ناراضی در لگو

کمپین بازاریابی دیجیتال کمپانی لگو با 11 میلیون بازدید آنلاینش

"کودکان" عامل یا مانع موفقیت لگو؟

لگو، پیش به سوی آینده مجازی

استراتژی بازاریابی شخصی سازی شده چیست؟

مثالی از اسباب بازی لگو

5 مورد از بهترین کمپین های بازاریابی دیجیتال برای الهام بخشیدن به شما در سال 2021

لگو بازسازی مجدد دنیا

ژیلت، بهترین مردی که می توانید باشید

«آخرین مایل» فولکس واگن

محتوای تولید شده توسط کاربر Airbnb

داستان ۵ برندی که از سد بحران اقتصادی گذشتند

تجزیه و تحلیل PESTEL از LEGO

  • عوامل سیاسی در چارچوب PESTEL

  •   عوامل اقتصادی در چارچوب PESTEL

  • عوامل اجتماعی در چارچوب PESTEL

  • عوامل فناورانه در چارچوب PESTEL

  • عوامل محیطی در چارچوب PESTEL

  • عوامل حقوقی

آمیخته بازاریابی درشرکت لگو

استراتژی محصول توصیه شده

قیمت

محل

تبلیغات

مردم

روند

شواهدفیزیکی

تحلیل بازاریابی LEGO 5C(5C MARKETING)

  • شرکت

  • مشتریان

  • رقبا

  • همکاران

  • زمینه

آنسوف ماتریس لگو

LEGO از ماتریس Ansoff برای رشد موفقیت آمیز بین المللی استفاده می کند

نفوذ در بازار

   توسعه بازار

توسعه محصول

تنوع بخشی

لگو SWOT Analysis / SWOT Matrix

ماتریس تجزیه و تحلیل SWOT به توسعه 4 نوع استراتژی توسط مدیران کمک می کند. اینها هستند:

تجزیه و تحلیل پیشرفته SWOT / ماتریس SWOT

تحلیل اجمالی

تجزیه و تحلیل VRIN/VRIO از LEGO

عناصرVRIO

ماتریس BCGبرای شرکت لگو

دسته بندی: کتاب » کسب و کار و پول

تعداد مشاهده: 889 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 190

حجم فایل:5,754 کیلوبایت

 قیمت: 160,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای اساتید دانشگاه دانشجویان و مشاوران کسب وکار مدیران فروش و بازاریابی


  • محتوای فایل دانلودی:
    190اسلاید تخصصی